onsdag 26 november 2008

Tentaonsdag och ljusparty...

Idag blev det till att skriva tenta för hela slanten. När det väl var klart så var maken snäll och följde med mig till skolan, jag lämnade in tentan och så åkte vi hem igen. Hyrde en film till maken, sedan släppte jag honom och vovve (som också var med) hemma och sedan begav jag mig ut ändå till Stora Vika. De borde ha en skylt där med text typ "Hej och välkommen till världen ände". Man kör genom en massa åkrar och till sist kommer ett fält med lite hus uppställda på. Det är fint där, men verkligen i mitten av ingenstans. Hur som helst var ju målet med min resa att besöka min söta vän Sanna och det ljusparty hon var värdinna för. Efter att ha tittat på massor av ljusstakar och luktat på doftprover tills vi var snurriga i huvudet var det dags att shoppa lite. Jag hittade en jättefin lykta til sovrummet och köpte en del ljus för att fylla på lagret. Det finns ju hur mycket fint som helst som man kan köpa, men var ju tvungen att tänka lite på plånboken, då det snart är jul och allt. Men fina var de i alla fall, de grejer som jag köpte.

När jag skulle åka hem inträffade något både läskigt och konstigt. Det var en enorm tjock dimma över de fälten jag passerade när jag åkte hem, vilket ledde till att jag fick åka i ca 30km/h, då jag såg knappt två meter framför mig, och det blev ännu värre med helljusen på. Så jag fick krypa fram med bilen, då vägen är extremt kurvig där ute också, så det gäller att vara med i svängarna.

3 kommentarer:

  1. Tack för att du kom.. Det var jätte trevligt.. Kram

    SvaraRadera
  2. Ska försöka komma där i januari också... har redan skrivit in det i almanackan...

    SvaraRadera