tisdag 18 november 2008

Fullt upp som vanligt...

Dagen blev som vanligt "full fart framåt". Åkte till skolan vid halv elva. När jag sedan slutade vid två sprang jag snabbt in och köpte böckerna som är till nästa veckas hemtenta. Fick sedan vänta i ösregnet innan bussen kom, tryckte mig så långt in i busskuren som möjligt, men det var ju inte bara jag som ville stå där inne. Till slut kom i alla fall bussen, sedan blev det tunnelbana och sedan buss igen för att ungefär en timme senare kliva in på jobbet, dyngsur. Det är väl inte mer än tre-fyra minuter från bussen till jobbet men småregnet och blåste gjorde mig rejält blöt idag. Glad att jag tog min lite tjockare jacka idag i alla fall.

Jobbade ett par timmar och sedan åkte vi och glodde lite i affärer. Hittade till slut två adventsstjärnor till vardagsrummet som vi både kände oss nöjda med, och sedan svängde vi förbi systemet en sväng och handlade lite där.

Väl hemma gosade vi med hunden, och jag tom däckade i sängen en stund. Så får väl se hur svårt det blir att somna ikväll. Men så kan det bli ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar