söndag 23 november 2008

Rätt ok dag...

Dagen blev i alla fall helt ok. Somnade visserligen sent igår, gick och la mig närmare 03.00, men sov ända till 12.20 då jag blev väckt av en telfonförsäljare som ville ge mig Svenska Dagbladet sådär billigt så man inte skulle kunna låta bli. Jag lät honom babbla på eftersom jag knappt var vaken. Sista delen av vårt samtal lät ungefär så här:

- Så, vad säger du, du behöver inte betala alls för tidning. bara utbärningavgfit på x antal kr i veckan. Det låter väl bra? Vill du ha Svenska Dagbladet?
- nej du, den är för blå för mig.
- jaha, jasså det är den. (här började han låta lite besvärad). Ja men då får jag väl tacka för mig.
- Ja just det, hej då
- Hej då.

Sen la han på och vi får väl se hur långt tid det tar innan de ringer från Svenskan igen. Förhoppningvis fattade de vinken att vi inte är intresserade.

I övrigt har vi bara tagit det lungt när maken kom hem. Åt middag, och slöade lite framför TV:n. Tittade på första programmet av "Leilas Jul", som jag väntat på sedan i speptember. Vi har för övrigt börja planera årets stora julbak, som vi tänkte ta itu med nästa helg, då maken är ledig. Numera har vi ju en så pass stor frys att man kan göra ordentligt redan nu. Annars har jag ofta delat upp det och gjort en del till första advent och en del till Lucia. men lika skönt att göra allt när man endå håller på. Än så länge innehåller listan följande bakverk:

* Flera satser lussebullar (tre kanske?)
* Pepparkakor
* Kanelhjärtan
* Mjuka pepparkakor
* Knäckebröd
* Pepparkakshus

Det kommer säkert bli ändringar, en del läggas till och kanske en del dras ifrån. Men det blir nog bra att baka den här helgen, då kan vi göra julgodis helgen den 3:e advent, då är maken också ledig. Han jobbar ju 2:a advent och 4:e advent jobbar vi båda, då åker vi på årets sista läger. Ska bli ett riktigt mysläger.

Självklart skall även allt advents- och julpyssel fram i helgen också. Ska byta gardiner i sovrummet och i köket. vardagsrummet får vänta, dit har jag beställt gardiner, som levereras runt den 10:e dec. Sen ska ju ljusstakar och stjärnor upp och drar nog fram julkrubbor, kyrkan, tomtar och lucior då också. det enda som får vänta är granen, den kommer nog upp till 3:e advent. Åh, vad jag längtar efter julen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar