måndag 10 november 2008

Sjukdom och världens bästa man....

Jag kom aldrig iväg till skolan. Kommer maila in uppgiften till läraren så får vi se hur de ställer sig till att jag missat en föreläsning. Tror det kommer vara ganska lungt, det är ju på seminarierna de får betygsunderlag och tills på torsdag är jag förhoppningsvis bättre.

Så dagen har helt enkelt spenderats med att bara ta det lungt. Har tagit ett varmt bad och legat i sängen med datorn och surfat. Tittat på ett program på SVT play (eller vad det heter) som vi missar dåjobbar torsdagskvällar. Himlen kan vänta. Så vackert och rörande program om fem människor som fått livshotande sjukdomar. Deras odds är väldigt dåliga och en del av de vet att de skall dö. Det är i alla fall ett bra program och man blir så berörd.

För ett tag sen åkte älskade maken iväg för att handla. Han köpte en Krya-på-dig-kasse till mig som är sjuk och eländig. En korsordstidning (perfekt när man bara ligger hemma), en påse nonstop (jag kan äta hur många som helst, absoluta favoritgodiset) och två ursöta salt- och pepparkar föreställande två söta tomtebarn. Jag älskar julen och är galen i tomtar. Och de kommer att passa så bra på köksbordet. Inte många helger kvar till första Advent och då ska här pyntas. Och ta oss ut till våran vigselkyrka kanske för Adventsmässa. Maken är ju ledig så det skulle passa bra.
Nu står min fantastiska man i köket och förbereder middag, vilket jag är tacksam för då jag inte skulle orka det själv, även om jag älskar att laga mat. Jag är så glad att jag har den fantastiska människa som min man är, i mitt liv.

Får se hur morgondagen blir. Det blir inte IKEA med bästis-Sanna i alla fall, det orkar jag inte. Som tur var hade hon varit där igår med sin förra svärmor, så hon hade hunnit handla en del.
Jobbet får vi se hur det blir, eventuellt får maken rycka in och ta min barngrupp, eller så får jag stå ut. Det handlar ju bara om tre timmar, och det brukar gå ganska fort. Vi ska inte göra nått avancerat imorgon heller, så kanske att det kan gå. Får se hur det utvecklar sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar