onsdag 5 november 2008

Snodde denna från nån blogg. Inte vet jag om folk tycker att sånt här är kul att läsa, men jag gillar att göra de, så då blir det så....


1. Vilken svordom använder du mest? Svär väldigt sällan, men när det sker så blir det mest fan.
2. Äger du en iPod? Nej
3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Olika varje dag. 9.00 blir det nog inför imorgon.
4. Hur många resväskor äger du? 4-5 kanske, i olika storlekar
5. Använder du flip-flopps? Sällan
6. Var köper du dina matvaror ifrån? Coop Forum
7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Oftast, ja.
8. Vilken var den senaste filmen du såg? En Beckfilm...
9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en kompis? En kompis
10. Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Ett hus
11. Har någon någonsin kallat dig lat? Inte vad jag vet...
12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Har gjort, men inte nu längre
13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu? Joybells . Gospel
14. Vilken är världens bästa artist just nu? Åh, jag vet inte...
15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Nope
16. När var det senast någon stötte på dig? För ca 20 min sedan
17. Vad åt du till middag senast? Igår åt vi enchiladas
18 Använder du huvtröjor? Ja, fast inte ofta
19. Kan du vissla? Ja
20. Vem var den senaste som ringde dig? Mamma
21. Vilken är din favorit attraktion på ett nöjesfält? Jag gillar kvasten på Grönan
22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Kanske nån gör...
23. Vilket riktnummer befinner du dig i? 08
24. Tittade du på tecknat när du var liten? Ja, en hel del...Helst Bamse
25. Hur långt är det till ditt närmaste köpcentrum? 2 min med bil, 5 min att gå
26. Hur många syskon har du? 1 äldre bror
27. Är du blyg inför det motsatta könet? Ibland, men det är jag för tjejer också ibland
28. Vilken film kan du alla replikerna till? Ice Age kanske.
29. Äger du några popband t-shirts? Inte nu längre, men har haft några Backstreet Boys tröjor
30. När flög du senast? Förra året, när vi åkte på bröllopsresa
31. Hur många stolar står kring ditt köksbord? Fyra.
32. Läser du för skojs skull? Ja, när jag hinner
33. Pratar du några andra språk? Engelska
34. Diskar du din egen disk? Ibland, fast oftas diskar maken då jag lagar maten
35. Har du gråtit offentligt? Ja
36. Har du en stationär dator eller en laptop? Både och
37. Försöker du alltid lära dig nya saker? jo
38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Kanske en tatuering
39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Om han vill det så gärna för mig
40. Kan du kasta macka? Nä, det brukar bli plask när jag försöker
41. Har du någonsin varit på Jamaica? Nej
42. Vad har du med dig in på bion? Olika varje gång, men alltid en dricka i alla fall
43. Vem var din favoritlärare? Min mellanstadielärare Anette
44. Har du dejtat någon av en annan religion? Nej.
45. Vad har du för väder? Kallt som attans idag
46. Har du en blogg? Jo, ska väl försöka på nytt med denna
47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Religion & Historia
48. Gillar du att flyga? Nja, blir ganska uttråkad
49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Humor
50. När sov du senast på golvet? Ett drygt år sedan... På SöS
51. Vilken är din favoritdrink? Razzer - bacardi razz
52. Gillar du din boende-situation? Jo, fast skulle vilja ha ett hus
53. Vilken är din mammas hemstad? Örebro
54. Din pappas hemstad? Stockholm
55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Helst 8
56. Är dina dagar fullbokade och stressiga? Nu när jag både pluggar och jobbar så ja...
57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Nej
58. Vilken är din favoritfrukt? Vindruva
59. Äger du en digitalkamera? Nej, men min man gör
60. Hur gammal blir du nästa födelsedag? 25
61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Ganska
62. Tror du på liv på andra planeter? Ja
63 Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Kommer inte ihåg
64. Tror du att Gud är man eller kvinna? Varken eller
65. Vad var det senaste du åt? En banan
66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Både och.
67. Hur valde dina föräldrar ditt namn? Mammas val redan som ung
68. Gillar du senap? Ja, på julskinkan
69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Ta det lungt, andas, ett steg i taget....
70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm? kanske
71. Har du varit inblandad i en trafikolycka? Ja, två gånger. Senast i somras
72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Tradera, räknas det?
73. Tycker du om att krama folk? Ja, det är mysigt...
74. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Ja
75. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Utvandrarna/Invandrarna.
76. Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Haha, hade en klasskompis på gymnasiet som tyckte jag var lik Britney.
77. Vad är du allergisk mot? Inget! Tjohoo!
78. Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej
79. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Stefan.
80. Vad är det första du gör när du går upp på morgonen? Gäspar. Pussar på maken och vovven
81. Vilket är ditt roligaste barndomsminne? Svårt att välja ut ett...
82. Vad får dig att gråta? Olika
83. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Mina ögon, håret
84. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Min rygg, för den värker så ofta
85. Vem är din knasigaste vän och varför? Min man, han är bra knasig
86. Har du gjort någonting olagligt någon gång? Gått mot röd gubbe?
87. Vilken musikkonsert var du på senast? Backstreet Boys för typ 2-3 år sen
88. Vad har du för färg på tandborsten? Röd
89. Har du varit med på tv någon gång? Ja, flera gånger
90. Har du levande blommor hemma? Mmm, krukväxter och just nu 12 stora röda rosor jag fått av maken
91. Vilken är den dominerande färgen i din garderob? Brun och Beige kanske
92. Har du körkort? Ja, för bil... Det är underbart!
93. Har du en bästis? Ja, min man
94. Hur ser dina sängkläder ut? Har ju ganska många olika. Just nu är de roströda...
95. Vad får dig att koppla av? När man kommer hem och inte MÅSTE göra nått
96. När skrattade du hjärtligt senast? Igår, åt ett av barnen på jobbet som var så rolig!
97. Vad ska du syssla med när du blir pensionär? Ta hand om mina barn och barnbarn kanske. Och vara i sommarstugan och om jag orkar ha en liten hund
98. Vilken var din bästa ålder? Där jag är nu tror jag. Det blir bara bättre.
99. Berätta om någonting du ångrar. Kommer inte på nått nu.
100. Vad skulle du helst av allt vilja göra just nu? Åka på en solsemester...

1 kommentar:

  1. Det är sjukt roligt med listor.. Jag och min andra kompis Anna försöker hitta så många som möjligt.. Väldig skojjigt

    SvaraRadera