söndag 30 november 2008

Full fart framåt...

Här var det ouppdaterat... Men det beror endast på att de sista dagarna har varit fullt ös. Igår (fredag) åkte jag hemifrån tidigt och inhandlade det som behövdes till julbaket. Sedan hämtade jag upp mamma och vi åkte hem till oss för att börja baka bröd, julvört. Efter ganska många timmar så blev det i alla fall sex stycken fina stooora limpor, så det blev så bra så. När dagen blev kväll så åkte mamma och jag till centrum och inhandlade varsin vit amaryllis. Så fint kommer det bli. Sedan skjutsade jag hem mamma.
När jag kom hem så hjälptes maken och jag åt med att göra pepparkaksdag, som skall bakas ut imorgon. Sedan bakade jag två mjuka pepparkakor också. Sen var dagen i princip slut, blev till att sova.

Idag gick vi upp tidigt, åkte hemifrån strax efter åtta och jobbade. Vi hade första träff med våra konfirmander som vill ska åka till Gotland med nästa sommar. Det var i alla fall superkul och verkar vara en bra grupp. Vi kom hem strax efter fyra, efter att ha hämtat vovven hos mor och far. När vi kom hem så fanns våran nya diskmaskin på plats. Köpte en i veckan, som mamma och pappa hämtade till oss idag.
Nu under kvällen så har jag julpyntat en hel del, det är endast lite småsaker kvar, skall byta gardiner i sovrummet och fixa det sista. Så nu är allt upp, förutom granen. Den får vänta ett tag.

Hur morgondagen ser ut är inte riktigt bestämt. Vi skall i alla fall baka lussekatter och pepparkakor, ska försöka hinna med kanelhjärtan också. Eventuellt går vi till mässa på förmiddagen, imorgon är stor högtid då det är första advent. Nu återstår bara för mig att krypa till sängs och innan dess passa på att önska Gott Nytt År! ja, för det är ju nyårsdagen imorgon, det vet ni väl?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar