måndag 17 november 2008

Hur nödvändigt är det här egentligen?


Idag när åkte och handlade färskt bröd till frukosten så passade jag på att springa in på apoteket för att köpa nånting mot min hostande hals. Dels för min egen del, men också för mina klasskamrater som skulle slippa höra mig sitta och hosta hela tiden under föreläsningen. Så, sagt och gjort, in på apoteket och fram till hyllan Förkylning. Det fanns, minst sagt, mängder att välja på. Jag valde i alla fall att köpa en påse med Läkerol Care. Det lät ju ganska bra, lindrande för halsen och så. Och de funkade faktiskt hyfsat också, och med tabletten i sig är jag nöjd. Men det jag reagerade på var att varenda lite tablett var separat inpackat i ett litet papper! Vilket slöseri med papper och resurser. Bryr sig folk verkligen om ifall deras halstabletter är inpackade i papper? Och vad ska pappret vara bra för? För att tabletterna inte ska kladda ihop? Men övriga Läkerol är ju inte inpackade i papper... Nåväl, det kändes definitivt onödigt i dessa tider när allt skall handla om att man skall spara material och ta hand om jorden.


1 kommentar:

  1. Alla Vicks är ju också inpackade.. då i plast...

    SvaraRadera