onsdag 26 november 2008

Julkrubba och silversked...



Dagen har flytit på rätt bra, trots allt.

Sov ganska länge, gick sedan upp och gjorde mig i ordning, runt 11 kanske. Tog sedan med mig vovven och så mötte vi upp maken. Vi åkte och köpte lunch till oss och mamma och sedan åt vi hos mamma. Vovven fick stanna hos mor, då vi skulle och jobba.
Hade sedan min barngrupp, vi dekorerade och gjorde i ordning den stora julkrubban i kyrkan, som skall beundras av massor av barn och övriga kyrkobesökare nu när vi går mot jul. Sedan hade vi som vanligt högläsning ur den boken vi läser för barnen. Då märktes det att terminen börjar gå mot sitt slut, det var näst sista kapitlet! Tror vi har en fyra, fem gånger kvar, men det blir några dagar utan bokläsning också.

Sedan var det dags för årets kyrkvärdsmiddag. Fick under den inledande andakten, som leddes av C-H, bekräftat det jag alltid trott, att vi alla är åsnor. Mysigt var det i alla fall. Sedan tilldelades vi årets silver, och jag fick min fina sked med mitt namn och året ingraverat.
Det är en likadan som på bilden. Så nu har jag en sked och en gaffel, sedan förra året. Lär ju få hålla på med det där med kyrkvärd ett tag och man ska få ihop ett gäng, så man kan använda de vid middagar och så. Funderar dock på att börja samla lite själv vid sidan om, men de kostar ju ungefär 650 kr styck, eftersom det är silver och inte nysilver. Men det kanske vore nått att önska sig till födelsedagar och julafton. Då kan man ju alltid säga det när folk undrar vad man önskar sig, en gaffel, sked, kniv eller så... Ska fundera på saken...
Sedan fick vi massa god cateringmat och lite trevlig samvaro innan vi lämnade jobbet vid halv åtta. Åkte då och hämtade vovven hos mor och far, och sedan hem.
har ikväll pulat lite med hemskrivningen som ska in imorgon. Blir till att göra det sista imorgon. Nu dags att sova...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar