måndag 17 november 2008

Mysfrukost...

Idag är det måndag, vilket innebär att maken prästen är ledig och eftersom jag börjar sent, vid 15, så hade vi tid att äta en lång frukost, vilket vi inte gör på vardagar annars. Så jag åkte iväg och köpte färskt bröd, och sen blev det juice, färska mackor, melon, mumsigt pålägg osv. Nu sitter jag här och mumsar lite på en sista macka, maken fixar lite vid den andra datorn. Så skönt att kunna ta det riktigt lungt på morgonen, de måndagar när jag är ledig eller börjar sent är guld värda. Det blir ju lite som en extra helgdag, när man kan sova länge och ta det lungt och skönt.

Annars händer inte så mycket innan jag ska iväg. Ska ringa några vandrarhem i Uppsala, fixa lite med en inlämningsuppgift som ska in idag, och så kommer mamma förbi. Jag glömde min mobil i deras bil igår när vi åkte hem, så hon kommer och lämnar den. Får se om hon stannar och fikar, jag köpte några bullar imorse när jag handlade bröd. Får se om det blir tid till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar