söndag 23 november 2008

Blää...

Jobbig kväll. Känner mig lite orolig och nere men kan inte riktigt sätta fingret på vad det beror på. Småledsen och ont i magen. Skit också. Och ingen lust med att göra nånting. Maken har redan lagt sig, han ska ju jobba imorgo, vilket innebär att jag sitter själv hemma halva dan. Vilket jag inte heller har lust med, framför allt inte när jag känner mig så här.
Och så mycket tankar som maler i huvudet, så ingen idé att ens försöka sova ännu. fast klockan snart är 01:30. Borde verkligen sova. Men just nu känns det meningslöst. Bara för att ligga och vrida och vända sig hela tiden? Och för att vakna till en skittråkig dag? Det enda jag möjligtvis skulle kunna roa mig med imorgon vore att sätta upp belysningen på balkongen. Men eftersom den är ny har jag inte gjort det förut, och vet inte om det funkar att fixa den själv. Det funkar ju säkert, för hur gör annars allt människor som bor själva när de ska fixa sånt? För att inte tala om hur de hänger upp gardiner. Det måste vara krångligt.
Hur som helst är ju allt mycket enklare, och roligare, när man är två. Så får se om det kommer upp nån belysning på balkongräcket imorgon. Vad göra annars? Dammsuga? Det gjorde jag idag när vi kom hem. Möjligtvis gå en promenad med vovven, men det e ju också trevligare när man är två. Slutar antaligen med att jag bara sitter och gör ingenting, vilket jag egentligen inte tycker om. Framför allt inte när jag går runt med den här oron i kroppen. Hur blir man av med den egentligen? Och inte kan jag göra nånting nu heller för att få tiden att gå, kan ju inte väcka maken som ska upp och jobba imorgon. Han behöver ju sova. Kanske ska roa mig med att sitta och dela min medicin. Äter ju numera enbart halv dos efter att ha varit duktig och sänkt, alldeles själv. Och det innebär att jag måste dela alla piller och lägga i en burk. Jag borde skaffa en snyggare burk. Nån sån där liten nipperask att ha mina halva piller i, ungefär en sån som på bilden. Man blir ju inte direkt gladare av den där tråkiga medicinburken jag har nu. Om man nu ändå ska käka dessa piller varje dag, varför åtminstonde inte ha dem i en snygg burk? Kanske ska önska mig det i julklapp. Mamma tjatar ju om den där önskelistan och då kan jag i alla fall säga att jag önskar mig en sak. Ska nog fundera på detta minsann.
Detta är min önskelista inför julen 2008:
1. Presentkort på massage för min deppiga kropp, då främst min rygg.
2. Nipperask till mina halva piller till min deppiga skalle.... hihi
Kan nog bli nått av det där... Måste nog bara fylla ut lite, mamma nöjer sig nog inte med två saker, tyvärr. Är så himla svårt det där. Inte vet jag vad jag ska önska mig. Jag behöver egentligen ingenting. Vad ska man då skriva på raderna på det där pappret som mamma efterfrågar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar