måndag 24 november 2008

Måndag...

Ytterliggare en latmåndag. Har inte gjort speciellt mycket än, måste dock börja med hemtentan som ska in på onsdag. Noll lust, men det måste ju göras.

Innan sängdags igår så satt jag och dubbelkollade alla recept och gick igenom skafferiet för att se vad som måste inhandlas inför helgens julbak. Kom även på att jag självklart måste baka julvört, så det blev en sak till på listan som ska göras.

Annars händer inte mycket i veckan. Har hemtentan som ska in på onsdag och sen ska jag till Sanna på ljusparty på onsdag. Annars är det ganska lungt i veckan. Jobb med middag imorgon, så kommer väl hem ganska sent förstås. Sen torsdag är det ju jobbdag/kväll så hemma vid 23 nånting. Kanske ska försöka baka en del av det som skall bakas på fredag? Måste bara handla en del ingredienser, men det kanske hinns med imorgon när vi handlar till jobbet.

Ska nog försöka hinna ner i källaren idag, och ta upp lådorna med julsaker. Måste gå igenom lite och se vad som finns, då vi flyttat till större. Har visserligen handlat en del nytt, så tror inte vi behöver nått mer.

Sen ska jag också försöka sätta mig med räkningarna och se hur det ser ut inför månaden. En födelsedag och julens klappar kvar måste också räknas in. Och dessutom en extrautgift på 2500, men jag har kvar 2000 på min lön, så det blir inte så mycket extra som ska till. har ju den fördelen att min lön kommer den 15:e också, så då kan man ju ta en del klappar då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar