onsdag 19 november 2008

Duktiga jag!

Hehe, det blev inte helt lätt att somna i alla fall. Men jag passade på att göra rejält med nytta i alla fall. Plockade undan massa skräp, sorterade och vek mängder med tvätt, röjde undan lite disk mm. Så nu är det riktig fint här hemma igen. Nu när maken jobbar heltid (vilket för hans del innebär ganska många timmar i veckan, och lera sena kvällar), och jag pluggar heltid och jobbar en hel del så hinner man inte alltid med allt man vill göra här hemma. Men ikväll så kom jag en bra bit på väg i alla fall.
Ska diska imorgon, vill inte stå med det så här sent, låter för mycket. Men har förberett en tvätt till imorgon så det e bara att gå upp och sätta på maskinen, och sen diska lite grann innan vi åker imorgon.

Morgondagen ser ut som följer:

Till Huddingesjukhus vid 13.30. Maken har uppföljningen efter sitt ep-anfall i juni. Om allt går som vi hoppas så ser det bra ut och han får tillåtelse att köra bil igen, vilket definitivt skulle underlätta vardagen.

Skola 15-17. Sista föreläsningen innan hemtentan och själva hemtentan delas ut.

Åker direkt till jobbet för att jobba mellan 18-21. Konfirmandkväll med besök från Södersjukhusets antivåldsgrupp. Intressant föreläsning och ska bli kul att se lite vilka vi får med oss til Gotland nästa sommar.

Som ni ser, ytterliggare en dag full med aktivitet och rörelse. Men man ska uppskatta det lilla, det blir i alla fall en liten sovmorgon. Nu ska jag lägga mig och läsa en bok av Broder Roger, grundare av det franska klostret Taizé där för övrigt jag träffade min man. Idag var det förresten ett reportage om Taizé på Packat och Klart. Vi missade det, maken höll på med annat och det var då jag tog min tupplur. Men jag ska försöka se det i SVT play de närmast dagarna. Väldigt bra grej förresten, det där med att kunna se i efterhand. Speciellt för oss osm jobbar kvällar, när de flesta bra program går.

Länk om programmet (och till SVT Play) er som är intresserade:

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=6377&a=1316994&lid=puff_1316966&lpos=lasMer

1 kommentar: