onsdag 2 februari 2011

Hemmastudier…

Det finns stora fördelar med att vara student. Jag får planera min tid själv, är hemma en hel del och har möjlighet att träffa min familj.

Strax kommer en vän på fika. Jag känner mig så oförberedd och ostrukturerad, jag har verkligen inget fika hemma. Jag som alltid brukar ha det. Men det här blev en liten spontan och snabb grej, så jag tror inte hon misstycker. Micke och Malva skulle ändå gå bort till ICA för att handla lite annat, så då får de i uppdrag att hitta lämpligt fika också. Fika från ICA.
Det är en av mina äldsta vänner som kommer förbi och just idag är jag tacksam för att det är just hon. Dels för att jag tycker så mycket om henne, och det var länge sen vi sågs nu. Men också eftersom jag faktiskt ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig. När man bara ska vara hemma en hel dag så prioriterar inte jag att lägga massa tid på att göra mig snygg på morgonen. Dessutom badade jag med Malva på förmiddan, vilket resulterade inte bara i ett dränkt badrum utan också i en väldigt blöt mamma. Detta i sin tur ledde till frisyren “samla-allt-bakåt-en-knut”. Så ni kan tänka mer hur jag ser ut. Men just då är man väldigt glad för att det är just en sådan vän som kommer förbi. En vän som accepterar en för den man är, och som står ut med hur man ser ut, även om det just för dan inte är det mest charmiga man sett.

DSC00775

Skolbok och mitt bästa plugg-sällskap; Lindtkulor Ler

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar