tisdag 22 februari 2011

Framgång och utveckling!

Idag har Malva gjort något nytt. Hon har bajsat på pottan Blinkar Lite förvånad blev hon minsann men både jag och hennes pappa talade om att hon var en duktig tjej och då log hon med hela ansiktet och sa “dutti tjeeeeeej”. Tror att hon kände sig ganska stolt. Sen e det klart att det hela är en lång process och det får ta den tiden det tar, men ikväll ville hon själv sitta där och nu gick det ju jätte bra.

Åh, jag vill så gärna bort nu. Jag blev å besviken idag igen när det började snöa. Det känns i hela kroppen, jag vill bara dra täcket över huvudet och försvinna. Jag vill se marken igen! Det behöver inte ens vara sommar, men bara lite knoppar på träden och en krokus här eller där. Jag vill ut och fixa i min trädgård, har massvis med projekt som jag vill ordna med.

Men imorgon ska jag i alla fall fixa lite vår. Jag ska nämligen till frisören/svägerskan. Ska bli så skönt att få bort lite slitna toppar och sen blir det nog lite ljusa slingor också. Om det nu inte tänker bli ljusare ute så får man väl fixa det på annat sätt då. Med lite ljusare tillvaro i håret. Det är ganska märkligt det där med mitt hår. Jag har nog haft fler frisyrer än de flesta, från riktigt kort till halvlångt och i oändliga varianter. Men när jag såg mig själv i spegeln igår insåg jag att jag har nog aldrig haft så långt hår som jag har nu. Det känns ganska häftigt ändå. Försökte en period i mellanstadiet att få håret lite längre, men det ville sig aldrig riktigt. Och oftast när jag tröttnar så klipper jag inte bara av topparna, utan då ryker allt. Så man vet aldrig, jag kan ju ändra mig när jag väl sitter där

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar