fredag 18 februari 2011

Dags för egentid

Idag har varit en riktigt bra dag. Jobbade det sista med hemtentan i morse, sen åkte jag och Malva och lunchade med några av mina fina vänner från föräldragruppen. Jätte trevligt, som vanligt. Vi gick en vända sen i centrum, Malva fick en mössa till våren och så handlade jag middagsmat till mig. Hem och fixade det sista rent praktiskt med tentan som jag senare skickade in. Känns riktigt skönt att ha det gjort, nu väntar vi bara på ett bra resultat Ler

Ikväll ska jag ha egentid. Micke jobbar ikväll. Och det ska bli så skönt att bara få göra ingenting. Malva har nu somnat för kvällen och kommer säkert att sova. Jag har köpte entrecoté som jag snart ska äta. Jag är verkligen tokig i kött. Jag skulle nog aldrig klara av att bli vegetarian. En del annat skulle man väl kunna ge upp, men en underbar rosa köttbit, det slår det mesta. Så det fick det bli idag. Så snart blir det middag för mig. Tillsammans med ett glas cider. Sen ska jag bara sjunka ner i soffan och njuta av tystnaden. Har jobbat intensivt hela veckan med tentan och veckan innan dess var det sjukdomar som spökade, både för mig och Malva. Så ska bli skönt att få en kväll där jag egentligen inte gör någonting.

På tal om något helt annat. Jag skulle skjutsa Micke till Älta igår, han skulle på hembesök. Eftersom jag inte varit speciellt mycket i Älta, i princip ingenting, så lånade vi min brors GPS. Det var ingen bra idé. Vi hamnade mitt ute i skogen, på en väg som var lika bred som bilen och helt plötsligt satt det en bom framför oss. Micke och jag bara vred oss i skratt. Efter att jag fick backa ungefär 2 km och Micke en gång gräva loss oss så kom vi till sist ut. Så här i efterhand skrattar vi med åt det hela. Men ett tag, när vi varken kom framåt eller bakåt, så var det faktiskt lite jobbigt.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar