onsdag 9 februari 2011

Tröttsam sjukdom…

Jag är sjuk. Lungsäcksinflammation. Och det allra värsta är att jag mår ganska ok, så länge jag bara sitter still. Det småvärker lite grann när jag andas, men det fungerar. Jag kan stå ut med det. Men, så fort man är uppe och går, rör sig osv så ökar smärtan och blir jobbigt. Jobbigt, intensiv och plågsam. Det gör ont i buken, på vänster sida och jag blir andfådd. Tydligen också vanligt symptom på denna mindre trevliga sjukdom.

Så jag sitter här hemma och känner mig ganska pigg. Vill komma ut i solen, upp och röra på mig tills jag inser att det gör för ont. Skit också.

Imorgon har jag egentligen skola. Men finns ingen möjlighet att jag klarar av att ta mig dit. Det kanske skulle funka när jag väl var där, men att ta mig dit och hem går nog inte. Så imorgon ska jag försöka att ensam ta hand om en 16-månaders när jag knappt kan gå, inte böja mig och helst inte bära. Och helst samtidigt lyckas plugga lite.

Lungor

Det där blåa “skalet” runt lungan, det är där min inflammation sitter. Och efter som man måste andas (svårt att undvika) så trycker lungsäcken mot revbenen. Och då gör det ont

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar