fredag 11 februari 2011

Fast i snöovädret

Idag är vi fast i snön, precis som så många andra. Även om vädret nu är riktigt fint, med solsken och att snön har lättat, så var det annat i morse. Att Micke skulle komma iväg till jobbet var inte ens att tänka på. Bussarna var inställda, och att gå hade tagit timtal. Som tur var kunde han jobba hemma idag. Så vi har kunnat vara hemma och mysa med familjen. Ganska skönt eftersom jag inte är helt hundra, även om jag känner mig mycket bättre. Dessutom har Malva blivit sjuk, hon har hög feber och är ordentligt förkyld. Som tur är så är hon fortfarande ganska pigg, men lite märker man ju på henne att hon inte är helt pigg. Och det gör så ont i mammahjärtat när hon inte är bra. Nog för att jag själv varit dålig, men det kan jag stå ut med. När hon är dålig däremot så känns det även hos mig. Konstig känsla det där, men de som har egna barn förstår nog.

DSC00792

Igår var vi och lekte med kusin vitamin. Såhär inpackad var Malva när vi skulle gå därifrån i snöstormen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar