onsdag 23 februari 2011

Frisyren, kylan och mössan

Så var jag ju till frisören idag. Jätte skönt att sitta ett tag och bara bli ompysslad. Längtar tills möjligheten finns att unna mig en massage också, skulle behövas till mina stelar axlar och min onda rygg.
Men tillbaka till frillan. Jag höll mig faktiskt till min ursprungliga plan. Det blev lite ljusare och fick sig en genomklippning, så nu känns det superfräscht! Mycket nöjd med resultatet, tack snälla söta Sofie på Salong Sober i Årstadal (för övrigt även är min svägerska).

Hur som haver, när vi var klara och skulle hem så kände man sig ju jätte din, ni vet så där som man gör när man precis ska gå ut från frisören. Tills man inser att utanför fönstret råder rysk vinterkyla och det bara är att packa in sig i tjock jacka, halsduk och vantar. Och framför allt då mössa. Jag erkänner villigt att jag är en sån som fryser, och den här årstiden är hemsk för mig, jag tror jag ska dö varje gång jag går utanför dörren. Och jag går inte ut utan mössa i denna kyla. Men det kändes så trist att behöva dra mössan över min fina, nyfixade frisyr. Ingen skulle ju då se hur fin jag egentligen var där under mössan. Men som sagt, inte mycket att välja på, mössan åkte på. Men Micke tyckte i alla fall att det var fint när jag kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar