måndag 31 januari 2011

Att somna på soffan…

…är inte jätte klokt sådär runt 6, halv sju på kvällen. Sen vaknar man ett par timmar senare, inte utsövd men åtminstone så pass utvilad att man har svårt att somna om.

Idag lyckades jag med fenomenet, även om jag till största delen försöker undvika det. Men efter en natt där dottern varit vaken alldeles för länge var energinivå låg, alldeles får låg. Somnade på soffan och vaknade senare, ganska långt senare. Försökte då lägga mig, på riktigt, för att sova, men det misslyckades. Så till sist jag gick upp, finns inget jag tycker är så jobbigt som att ligga och vrida och vända sig i sängen. Ska snart göra ett nytt försök, tar nog med mig senaste kursboken upp. Det brukar vara ett effektiv sätt att bli trött, även om man var pigg innan.

Åh, nu har jag kommit på vad jag längtar efter som mest, förutom våren. Jag vill ha tulpaner! Massvis med tulpaner, i härliga, våriga färger. Det ger i alla fall en viss känsla av att våren är på väg. Det blir nog till att snarast införskaffa tulpaner alltså. Vårkänslor i bukett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar