lördag 22 januari 2011

Underbara lördagsmorgon

Idag vaknade Malva tidigt. Alldeles för tidigt för att det ska vara mänskligt. Redan 04.30 slog hon upp sina blåa ögon och ropade från sitt rum: PAPPA! MAMMA! Underbara unge, men kanske inte just halv 5 en lördagsmorgon.
Hur som haver var Micke snäll nog att låta mig sova vidare, jag behövde detta efter gårdagen.
Halv 9 blev jag väckt av mina två raringar. Mamma! HEJ! sa Malva och sen låg vi ett tag och hade kram och pusskalas, hur mysigt som helst.

Efter en stund började både Micke och Malva känna sig trötta, så nu ligger de och sover. Och jag har haft en superskönt morgon, alldeles ensam. Jag älskar den tystnaden som är i huset på morgonen. Resten av familjen sover, till och med hunden. Jag har suttit i lugn och ro och ätit frukost, läst tidningen på nätet och bara tagit det lugnt. Nu tar jag en kopp te innan jag ska ta en lång varm dusch. Helt underbart.

Idag blir det nog mest till att försöka fixa lite här hemma. Efter en veckas tid med magsjuka så är det lite som måste ordnas. Jag ska se till att alla kartonger med julsaker kommer ut i förrådet och försöka städa av lite grann här hemma. Sen försöker vi nog komma ut hela familjen en stund. Är sugen på Tacos till middag, det var länge sen. Så blir nog en promenad bort till ICA för att handla lite. En perfekt, lugn och härlig lördag. Underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar