fredag 21 januari 2011

Det blir inte alltid som man tänkt sig

…och idag är en sådan dag.
Istället för att Micke åker till stan med Kristoffer för att gå på bio och jag och Sandra kan ha mysig tjejkväll så blir vi alla hemma. Magsjukan har bråkat med våran familj i veckan och jag som trodde att jag var bra vaknade i morse och mådde pyton, igen. Så ikväll blir det till att vara hemma och kurera oss. Kvällen får väl spenderas framför tv:n, och sen tidigt i säng för att hoppas på att jag mår bättre när jag vaknar imorgon. 

Malva är just nu hos mormor. Även om man är sjuk måste man ju trots allt plugga, så hon var snäll nog att ta dit lillbusan några timmar. Egentligen hade jag mest behövt ligga och vila, men lite grann har jag i alla fall kunnat läst. Får hoppas på en bättre morgondag.

Annars har skolan dragit igång på riktigt nu. Och det känns verkligen att det är annorlunda nu, när jag ska skriva uppsats på C-nivå. Mycket att läsa, mycket mer att göra och fullspäckade dagar. Skönt i alla fall att Micke är hemma med Malva och att vi i övrigt har världens bästa mormor och morfar som hjälper oss så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar