måndag 31 januari 2011

Stad i ljus

Idag var staden snäll mot mig. Hon bjöd på sitt allra soligaste humör och solen värmde både staden och mig själv. Allting känns så mycket lättare då, när solen skiner. Det påverkar allting, man känner det på människorna omkring dig.

Jag passade till och med på att njuta lite av solen efter skolan. När tåget rullade in vid Gamla Stan passade jag på att gå av. Vandrade lite i gränderna, lite på måfå men ändå till den plats som staden ofta tar mig till, och speciellt när jag är i den delen av stan, Storkyrkan. Så enormt fin, inklämd mellan slott och hus, med så mycket historia i väggarna. Nu passade jag på att gå runt lite extra, såg hur fin hon hade blivit sen renoveringen i samband med förra sommarens bröllop. Sedan satte jag mig ner och bara andades in lugnet som råder där inne. En välbehövlig paus från omvärlden, för att samla lite kraft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar