lördag 1 januari 2011

Mitt 2010

 

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Fastade. Ingen läsk under hela fastan (inte heller söndagar som egentligen är undantagna) 40 dagar blev det.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hade inga vad jag vet.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja. Sandra & Kristoffer fick underbart söta Axel i februari <3

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, ingen nära.

5. Vilka länder besökte du?
Räknas Gotland?

6. Är det något du saknat år 2010 som du vill ha år 2011?
Lite mer inkomst i plånboken kanske. Mammaledig med lägstanivå ger inte direkt någon tjock plånbok.

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
1 juni. Dagen då vi äntligen fick tillträde till vårt mycket efterlängtade hus.

8. Vad var din största framgång 2010?
Att lyckas intensivplugga och klara en tenta på 2.5 vecka.

9. Största misstaget?
Inget sådär som jag kan komma på direkt,

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Har faktiskt hållit mig ganska frisk i år. Tror att det blev två förkylningar.

11. Bästa köpet?
Huset. Utan tvekan.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Huset.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att få vara hemma med min dotter, att vi äntligen lyckades köpa hus och att jag klarade tentan.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Hästen Plopp, Lilla Snigel osv. Barnsångerna vi sjunger på öppna förskolan.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare!

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Orkat mer.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Druckit mindre läsk och ätit mindre choklad, även om det mest blev sista halvan av året.

18. Hur tillbringar du julen?
Hemma, med min underbara familj. Även mormor & Morfar, Kusinen med familj samt hans mormor, morfar och morbror. Jätte skönt att få vara hemma Ler

19. Blev du kär i år?
Absolut. Inte nykär, men kär i de jag har omkring mig.

20. Favoritprogram på TV?
Solsidan

21. Bästa boken du läste i år?
Dan Browns Den förlorade symbolen.

22. Största musikaliska upptäckten?
?

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
En fin dag med min familj. Att bara få vara med de och ta det lugnt.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Nope.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Grillade och åt tårta med de allra närmaste hos mina föräldrar

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att Malva sluppit vara sjuk på julafton Ledsen

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Tajts och tunika

29. Vad fick dig att må bra?
Min familj, mina “gamla vänner” och mina nya fina vänner i föräldragruppen.

32. De bästa nya människorna du träffade?
Träffade de ju visserligen i slutet av 2009, men det var under 2010 vi lärde känna varandra och jag är så tacksam för det. Mina underbara fina mammavänner; Angelica, Linda, Susanne, Lynn & Caroline. Ni är fantastiska <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar