fredag 31 december 2010

Äntligen vårt nyår!

Jag har aldrig gillat nyår. Det känns som en sån där helg då det bara är massa måsten. Man måste klä upp sig och va snyggare än nånsin, man måste gå på fest med massa människor, äta fin middag och sedan stå ute i kylan och frysa medan man dricker skumpa och fryser.
Det är inte min grej. Visst kan en middag med vänner vara trevlig, men just allt det där andra runt omkring, det blir för mycket.
Och vad är det egentligen man firar? Att det gått ytterligare ett år sedan Jesus föddes (vilket våran tideräkning baseras på)? Eller det faktum att man måste köpa en ny almanacka? Nyår känns för mig som en sån där värdelös helg, det är ju egentligen ingenting.

Men i år ska vi fira en helt underbar nyårsafton. Vi ska bara hemma, bara vi! Fantastiskt skönt! Vi har myskläderna på, vi har lekt och gosat med Malva som snart ska sova. Sen ska vi äta god mat, bara Micke och jag och har det skönt bara vi. Kryper sen upp i soffan med lite god choklad, dricka och kikar på raketerna genom fönstret. Vi slipper gå ut och frysa utan kan lugnt skylla på 1åringen som ligger och sover, även om vi är ganska nöjda med det bägge två.
Det ska bli en fantastiskt fin nyårsafton, just för att vi får fira den som vi vill, med de människor som betyder mest för oss.

Så, Gott Nytt År på Er. Ikväll ska jag njuta av sällskap från världens bästa man, äta god mat och börja fylla i min nya almanacka ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar