söndag 21 mars 2010

Vi ska flytta!

Jo, ni läste rätt, i början av juni flyttar vi till vårat nya radhus! En liten fyra, med en liten hörntomt. Kommer bli helt perfekt för oss. Lagom stort, lagom mycket att sköta. Nära till bra dagis och skola, närmare Mickes jobb, och nära till mormor och morfar. Kan knappast bli bättre.

Från 1/6 har vi tillträde. Sen får vi se hur det blir med inflyttning och så. Eventuellt vill vi måla/tapetsera lite innan. Eller så tar vi det bit för bit. Ingenting är det speciellt bråttom med, men kul att få sätta sin egen prägling också.

Så nu är det bara att börja fixa. Leta köpare, leta mäklare och packa. Usch och fy för att packa, men fördelen är ju att jag är hemma och kan ta lite i taget. Ska börja redan nu och ordna lite på vårt hemmakontor. Packa ner sånt vi inte behöver just nu, vilket mest är mina skolböcker. Men skönt att få bort en del så det blir lite rymligare och ljusare inför visning.

Jag längtar massor :) Igår innan jag skulle somna låg jag och funderade på hur vi ska möblera, om det är något vi behöver köpa och hur vi eventuellt ska göra om. Man har massor av planer och tankar, sen får man se hur det blir. men spännande är det i alla fall.

huset Vårt hus :)

1 kommentar:

  1. Ska bli så himla roligt.. Längtar jag med!!

    SvaraRadera