onsdag 17 mars 2010

Hemmadag…

Sanna var hemma med sjuk Emil, så vi blir hemma idag, Malva och jag. Vädret är trist så det känns inte direkt lockande att ta sig ut heller. Just nu sover lilla fröken, sen blir det väl lunch för henne och bara mysa tills pappan kommer hem.

När jag träffade Sandra igår så pratade vi lite om barn och familj (såklart). Det blir ju lätt så. Och vi hade båda så svårt att förstå oss på de människor som inte sätter sina barn och familj främst. Jag skulle aldrig prioritera någonting annat framför Malva. Med det sagt så behöver hon såklart inte bli bortskämd, men man kan ge så mycket annat. Kärlek och TID. Tid med sina barn, sin familj och så småningom sina barnbarn. Jag är så otroligt tacksam att Malva har världens bästa mormor och morfar som alltid finns där för henne och oss. Och jag tror att det kommer att ge mycket tillbaka till de också. Jag hoppas att de vet hur tacksamma vi är för allt de gör för oss och man märker på Malva när mormor och morfar kommer, hon skiner upp i hela ansiktet och blir så glad! Och det är väl det som är att ge av sig själv, att sätta andra främst, sina barn och barnbarn. Att ge av sin kärlek och sin tid.

1 kommentar: