fredag 19 mars 2010

Min morgon i bilder.

Vaknar av att Malva låter. Gör några försök att få henne att somna om, vilket jag märker ganska snart inte kommer att lyckas. Så hon får komma över till våran säng en stund och vi ligger och myser. Sedan går vi upp. Klockan är 05.22.

DSC04230  DSC04233

Malva ligger i babygymmet och busar och jag passar på att läsa nyheterna.

DSC04231DSC04232

Fördelen med att ha en bebis som vaknar vid fem på morgonen är att man hinner göra en del nyttiga saker. Så jag passar på att hämta tvättkorgen med den rena tvätten från igår. Malva hjälper mig vika tvätten. Eller, hon äter på en strumpa i alla fall.

DSC04234DSC04238

När tvätten är färdigvikt så går vi in i köket. Jag diskar lite grann och Malva läser en bok.

DSC04237 DSC04240 DSC04241

Klockan börjar nu närma sig halv 7. Det märker man av två orsaker; del har det hunnit ljusna ute. Jag konstaterar att det tyvärr inte blir nån sol idag heller, himlen är tråkigt grå.
Den andra orsaken är att Malva har börjat pipa lite grann. Hon är hungrig och det är dags för frukost. Så hon får en flaska och jag ser lite på nyhetsmorgon. Muttrar lite över meteorologen som lovar ymningt snöfall tills söndag.

DSC04242 DSC04243

kl 07.15 somnar Malva. Jag dukar fram frukost till mig och Micke innan jag hoppar in i duschen. Men det får ni inte se på bild. God morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar