onsdag 17 mars 2010

Värdet av egentid

Även om jag älskar min familj mer än något annat och verkligen värdesätter tiden när jag får vara hemma med min dotter så behöver man självklart egentid ibland. Som småbarnförälder är det ju inte alltid helt lätt, även om jag har underbara föräldrar som ställer upp. Men dagarna blir ofta väldigt intensiva, även om Malva är ett väldigt snällt barn. Och på kvällarna när Micke kommer hem så vill jag ju hinna umgås med honom också.

Så då får man passa på och ta vara på de små stunderna, de betyder så mycket mer då. Ikväll när Malva somnat strax innan 8 så satt jag en stund vid datorn, sedan märkte jag hur tyst det var helt plöstligt. Micke hade somnat i soffan, inte så konstig kanske eftersom han var uppe med Malva vid halv sex imorse.

Så då passade jag på att lägga mig i ett mysigt skumbad. Där låg jag och bara mös, läste en bok och kopplade av. Efteråt satte jag mig och tog en kopp varm choklad och nu ska jag sätta mig en stund i massagestolen innan det är dags för sängen. Egentid när den är som bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar