lördag 27 mars 2010

Helgen än så länge...

... vi har helg igen. HELG, dvs Micke har ledig helg. Malva började bli småförkyld i torsdags och igår var hon jätte snorig så då höll vi oss bara inne. Blev god middag med entrecoté och klyftpotatis och sen såg vi lets dance.
Malva sov lite halvtokigt, pga snuvan, men det gick ganska bra ändå. Vid halv sex imorse vaknade hon till och Micke gick upp runt sex. Vid halv åtta byttes vi av, jag gick upp och Micke hamnade i sängen.
Malva somnade till runt åtta, vilket hon brukar göra. Satt ett tag och funderade på om jag skulle ta en dusch eller lägga mig jag med, trodde nog att hon inte skulle sova så länge. Men vid halv nio tog jag en chansning och la mig och Jisses hon sov ända till halv 11. ÅH så skönt. Vi har ju haft lite krångel med sömn här ett tag även om det blivit lite bättre men vi behövde båda verkligen den här morgonen. Så superskönt att få sova ut :) Om det berodde på förkylning eller inte vet jag inte, men det var skönt för oss alla tre.

Sen fick Malva lunch och vi åkte och handlade en sväng. Fyllde på förråden, framför allt med barnmat och så inför nästa veckas tripp till landet. Ska bli underbart skönt att få komma bort lite och vara med allra finaste familjen :)
Väl hemma lagade jag kycklingsoppa och när Malva somnat satte vi oss vid datorn och SVT Play. Vi såg två avsnitt av det absolut bästa program jag sett på länge - Åh Herregud med Jonas Gardell. Så lärorikt, tänktvärt, vackert och roligt. Se det!

Imorgon väntar brunch på Hasselbacken med Henrik och Camilla. Ett litet tack från oss för hjälp med musiken vid Malva dop. Ska bli trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar