söndag 28 mars 2010

Något mer uppdatering…

Alldeles tyst är det här hemma. Micke och Malva sover, så även hunden.
Idag blir det som sagt brunch, ska passa på att packa med det som Malva behöver under dagen. Hon ska nämligen vara hos mormor och morfar medans vi är på Hasselbacken. Malva har tur som har världens bästa mormor och morfar, och vi har tur som har de. Och det är egentligen helt otroligt vad mycket saker en så liten person behöver ha med sig bara för att vara borta några timmar. Det är matburkar, fruktburkar, ersättning, flaskor, blöjor, våtservetter, extra kläder, flaskor, leksaker. Och då har vi ändå en hel del saker hemma hos mamma och pappa som de varit snälla nog att köpa. Där finns redan skålar, skedar, haklappar, barnstol och lite andra småsaker. Men mycket blir det i alla fall. Så nu ska jag roa mig med att packa väskan och sen ta en dusch innan resten vaknar.

Vad är egentligen en familj. För mig är en familj så mycket mer än bara blodsband. Idag finns det ju oändligt många varianter på hur en familj kan se ut, med hel- och halvsyskon, flera föräldrar och mor/farföräldrar. Och för många av de funkar det alldeles utmärkt. För mig sitter familjen i så mycket mer. Som att man vet att de ALLTID finns där. Att man prioriterar sin familj före sig själv och sina egna nöjen. Visst är det viktigt att tänka på sig själv också, men för mig blir det ofattbart när man inte sätter sin familj främst.
Vi har ju skaffat barn och bildat familj för att vi vill vara just en familj. Vi vill ju vara med våran dotter och göra saker med henne. Och jag är så tacksam för att de närmaste runt omkring oss ställer upp, vill ta hand om Malva och att jag vet att de sätter henne först. Det går inte en dag utan att jag pratar med min mamma om oss och främst om Malva, och jag vet att det är för att hon är intresserad och vill vara del i vårt liv. Och för det är vi så tacksamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar