torsdag 7 januari 2010

Sista torsdagen....

...som vi är hemma tillsammans hela familjen på ett tag, då torsdagar normalt betyder kvällsjobb för maken som inte brukar vara hemma förrens vid halv elva - elva. Men terminen drar ju inte igång förrens nästa vecka så ikväll får vi ha honom hemma -skönt.

Idag började dagen vid 8 när Malva bestämde sig för att vakna. Jag kunde dock somna om då maken gick upp med henne, så vid 10 var det uppstigning för mig. Vi hann med det vanliga - frukost, amning och göra oss i ordning innan jag skjutsade maken till jobbet och sedan åkte och handlade en sväng. Sen hämta honom igen, och dags för ny tur till affären, lite basvaror och lite kläder till Malva, hon behövde en ny mössa och sedan fick hon ett mjukisset av sin pappa och ett klädset med utekläder till våren av mormor som också var med.

Väl hemma så packade vi upp, och Micke städade lite medans jag lagade mat; kycklingsoppa med risoni och till det bakade jag bröd. Sedan fick vi efterrättsleverans av brorsan som kom förbi så nu står magen i fyra hörn, all efterrätt gick inte ner heller Kvällen kommer nog att spenderas på soffan. Hoppas på att orka med en sväng med dammsugaren också.

Imorgon ska jag skjutsa Micke till stan - han ska ha en begravning för en bekants mamma. Får se om Malva och jag tar en sväng i stan eller om vi åker hem, beror ju lite på vädret och kylan.

För morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar