måndag 18 januari 2010

Fixardag....

Är helt slut och skulle inte ha något emot sängen så snart som möjligt. Men lite till får det nog vänta. Lillan har somnat, men blir nog bara en kortare tupplur nu. Runt 21 brukar hon somna.
Men får se om man kanske kan ligga i ett bad ett tag i alla fall.

Måndagar är ju våran lilla extradag på helgen och ofta blir det att vi fixar massa saker man inte hinner med annars. Det är mycket lättare när bägge är hemma och det är lugnare än att göra allt på helgen.

Så idag har jag gjort massa nytta, skickat massa mail, till CSN och lite annat. Senhar jag suttit på försäkringskassans hemsida och försökt lista ut hur allt runt föräldrapenningen funkar. Lite klokare blev jag, men inte så värsta.

Sen åkte vi runt och fixade massa annat. Var till jobbet och pratade med löneassistenten, jag måste få ut massa papper som sedan ska skickas till försäkringskassan så kanske de går med på att höja min ersättning. Bara att hålla tummarna där.
Sen blev det in i centrum en sväng, bytte Malvas speldosa hon fick i doppresten som gått sönder för andra gången. Hoppas den här håller nu.
Sen vidare till SIBA. Micke fick en dvd av mig i julklapp och när han skulle koppla in den i morse så funkade den inte. Så blev att byta den.
Vidare till jobbet, Micke skulle hämta lite papper och sen in en snabbis på Konsum, fyllde på mjölkförrådet.
Sen köpte vi med oss mat hem. Är helt slut nu och hoppas på att Malva sover bra i natt, men det brukar hon göra. Micke ska iväg och spela innebandy lite senare, så hoppas på att hon somnar tidigt, då blir det nog en tidig kväll för mig med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar