måndag 11 januari 2010

Måndagsmys...

Jag gillar måndagar. Måndagar är alltid lugna och avslappnade hos oss. Eftersom maken alltid är ledig måndagar så får vi en extra dag på helgen och efter den här helgen behövdes det verkligen.
När vi vaknade i morse var det grått och trist, så det såg inte ut att bli någon promenad. Men strax innan lunch så sken det inte bara upp, utan solen kom fram och det blev alldeles underbart ute. Så vi ringde Sofie och Vincent, som gjorde oss sällskap på en riktig långpromenad på 1.5 timme. Så skönt att komma ut och att det faktiskt var skönt ute, inte så där iskallt som det varit ett tag. Mysigt var det i alla fall.
Sen gick vi förbi jobbet, hade ett ärende där, och sedan gick vi hem.

När vi kom hem fick Malva mat och Micke och jag åt kycklingsoppa, vilket var värmande och skönt efter att ha varit ute så pass länge.
Sen somnade Micke och Malva på soffan och jag var på väg att göra samma sak, men bestämde mig för att försöka härda ut. Ska verkligen försöka komma i säng tidigt ikväll. har blivit alldeles för sent några dagar. Har ju gått bra när vi båda varit hemma men nu ska jag ju vara själv med Malva igen och behöver vara lite piggare.
Så istället la jag mig i ett bad med en bra bok, Utvandrarna. Jag vet ju att den är bra, för jag har säkert läst den tre-fyra gånger förut! Men det var skönt att ligga där och koppla av.

Nu har resten av familjen vaknat och vi ska äta lite grillad kyckling och bara ta det lungt innan det är dags för Malva att sova. Hon brukar somna mellan nio och tio. Sen ska jag som sagt försöka sova tidigt idag. Återkommer imorgon om jag lyckades :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar