söndag 10 januari 2010

Lite nytt...

Nytt år, nya färger. Jag gillade visserligen det gamla, men känns kul med lite nytt.
Dagen har mest varit lugn. Har städat lite och sen var min mamma här hos oss, eftersom min man jobbade ikväll, minnesstund med tanke på det som hände häromdan.

Hur som helst, mamma köpte med sig en grillad kyckling och sen gjorde jag snabb cheesecake till efterätt, med blåbär från sommarstället, som jag plockade höggravid, bara tre veckor innan dottern föddes.
Brorsan, Sofie och lille Vincent kom förbi och smarrade också. Det blev gott. Gjorde en till Micke som han fick nu när han kom hem.

Morgondagen blir nog lugn även den. Vi har varit väldigt duktiga i helgen, så den enda som egentligen behöver göras är att köra en maskin med tvätt och vika in i garderoberna. Sen är i princip lägenheten grundstädad, superskönt! Vi har dammsugit högt och lågt, torkat golv och lister och skrubbat av det mesta i kök och badrum. Jag har tagit hand om en del bebiskläder, sorterat sånt som blivit för litet och tagit hand om en del annat. Ska i veckan titta över vad vi har i storlek 62, visserligen tar det nog ett tag innan vi behöver börja med dem, men kan vara bra att se över hur det ser ut. Tror tex att vi kan behöva någon pyjamas.

Sen hoppas jag på att det inte är lika kallt imorgon. Skulle verkligen vilja ta en riktig promenad imorgon, så hoppas på att termometern inte pekar allt för mycket neråt...

1 kommentar: