söndag 28 december 2008

Årskrönika...

Snart är 2008 slut. Tre små ynka dar kvar, sedan är det dags att komma ihåg att skriva -09 på alla papper.När året är slut så brukar teve/radio/tidningar osv sammanfatta året som gått, vilket brukar vara intressant.

Så satt jag och funderade på det där, om det vore något för mig, att göra en personlig årskrönika. Men så kom jag på att det ville jag inte alls. För 2008 har på många sätt varit det sämsta året i hela mitt liv, 2008 och 2004 är år jag gärna glömmer. Många av de värsta saker som hänt i mitt liv hände det här året. Och många gånger har jag mått dåligt långa perioder. Så jag känner inte för att göra någon summering av året, jag vill helst bara glömma stora delar av 2008. Glömma kommer man ju aldrig att göra, man bär det med sig varje dag, men det gör ont på ett annat sätt nu.

Så, för min del känns det enbart skönt att 2008 går mot sitt slut. Nu vill jag bara lägga det här året bakom mig. Tre ynka dagar kvar på året, sen kan vi göra bokslut, dra ett streck över 2008 och gå vidare. Tre ynka dagar, bestående av jobb, en begravning och så nyårsafton. Sedan vill jag gå in i 2009 och hoppas på att det nya året blir bättre.
För jag vill inte uppleva ett år till som 2008.

2 kommentarer:

  1. JAg håller helt med dig.. 2008 har bara varit skit.. Det enda ljuset i mörkret borde vara att jag träffade Rolle men det var ju typ i Januari så det borde nästan bli 2007...

    Nu skiter vi i detta tycker jag..
    Kram och lycka till med 2009

    SvaraRadera
  2. Kan vi inte göra så här... Vi skriver en personlig årskrönika med "all" information för året och sedan publicerar vi inte denna utan spar den till nästa nyår då vi skriver en till sen jämnför vi dem.. Jag är ju ledig nästa nyår så då kanske vi kan fira den tillsammans?? Vad tror du om detta??

    Kram

    SvaraRadera