måndag 15 december 2008

Dåligt uppdaterat...

Väldigt dåligt uppdaterat här måste jag säga. Kan bero på att innehavaren till bloggen har mycket att göra just nu. En hel del roligt som gärna skulle presenterar i bloggen men inte hinns med.

Här kommer en en kortfattad sammanfattning:

Torsdag 11/12: Jobb och avslutning med våran ungdomsgrupp, vilket kändes lite ledsamt, då det är min sista gång, rent officiellet, då mitt vikariat slutar 31/12. Dock kommer jag träffa en hel del av de under kommande helg då vi belönar våra ledare och faddrar med ett riktigt lyxläger i Uppsala. Dock kommer jag sedan att sakna dig så pass mycket att jag nog kommer titta in på lite ungdomskvällar även framöver.

Fredag 12/12: Tar lång sovmorgon och jobbar lite. Blir medbjudna på dramaten och maken och jag avslutar kvällen med en fantastisk middag på restaurang. Vi var båda sugna på kött, så Jensens blev det, och det var otroligt gott.

Helgen: Helgen innehöll julmarknad på Steninge slott, inhandlades diverse roligt såsom te, marmelad, korv, bröd, must, mintkyssar och en söt ängel som numera pryder vårt hem. Mor och far var med, och efter julmarknaden stannar vi i stan och köper mumisga bakelser som vi fikar med hemma hos oss, till vovven stora glädje då både mamma, pappa, mormor och morfar kom hem!
Under helgen hinner vi också med att göra en grundlig städning av lägenheten. Tredje advent firas med adventsfika då jag dukar fram hembakt; lussebullar, pepparkakor, kanelhjärtan och mjuk pepparkaka. Besöker oss gör mor & far, bror & flickvän samt vänner till familjen. Allt som allt sitter vi 9 stycken + hund i vardagsrummet med tända ljus, glögg och hembakt. Mycket trevligt! Jag får en kokbok med brunchrecept och längtar redan efter tillfälle att laga brunch till familjen.
Vi hann även med en julkonsert med våra vänners kör, Credokören. Helt fantastisk, som det brukar vara, och ser redan fram emot nästa år. Jag och maken samt mamma bevittnar konserten. Rakt över alla våra knän låg en underbart vacker liten pojke och sov sig igenom hela konserten, för att vakna fem minuter innan det var slut.

Vet inte om min korta sammafattning blev kort, men där var den i alla fall, för er som undrar vad jag hållit på med sen sist.

Dagen idag har inneburit julklappsshopping med mor. Vi for till stort köpcentrum och införskaffade en hel del av de julklappar som skall utdelas den 24/12. Har nu i alla fall kommit halvvägs med julklapparna. Redovisar dock inga inköp här, eftersom flertalet av läsarna även är sådana som skall öppna paketen senare.
Nu återstår endast lite smågrejer samt lite mer till mor. Hoppas på att hinna fixa två julklappar imorgon, då vi beger oss till stan för att tillsammans med våra arbetskaramter intaga julbord under tripp i skärgården samt senare gå på teater. Nice nice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar