tisdag 23 december 2008

Dan före dan...

Imorgon är det julafton. Äntligen!
Spenderar dagen med att göra klart det sista julgodiset, tre sorters tryfflar och två sorters mandlar kvar. En lite tripp till affären blir det, då några saker som behövs inte fanns igår.
Sen ska jag och maken bara mysa, dricka glögg, göra skinka och äta med hembakt vörtbröd, och bara ha det lungt och skönt. Vilket skall bli väldigt skönt. Morgondagen spenderas först hos mina föräldrar, grötfrukost på morgonen och sedan blir det jobb en sväng. Bland annat ska våra nya kyrkklockor invigas!
Sedan pker vi tillbaka till mamma och pappa där vi är resten av dagen. Kollar Kalle, äter mamma STORA julbord, byter klappar och äter mitt hemgjorda godis! Det ska bli så mysigt och kul. Sedan åker vi hemåt framåt kvällen. Tyvärr är vi nog för trötta för att orka med midnattsmässa, även om jag skulle vilja.
Juldagen blir det eventuellt julotta och sedan kommer makens far, bror och broders flickvän och vi har minijul här hos oss med fika och godis.
Annandagen blir det lite jobb och sedan den 27: kommer mina föräldrar, min bror och hans flickvän, makens mamma samt hennes sambo och äter traditionell julkalkon hos oss.
Ser så mycket fram emot den här julhelgen, ska bli underbart att äntligen få mysa med familjen och fira världens bästa lilla barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar