måndag 8 december 2008

Livets gång...

Livet går sin väg, oavsett vad vi än gör. Barn föds och människor dör. Men ibland är döden mer närvarande i vårt liv. Sista tiden har det varit så, framför allt sista dagarna. Så detta blir en lite minnesruta över nära och kära till mig och min familj som den senaste tiden gått bort.

Bertil Berra Afzeluis, världens härligaste gubbe som dog för ett par veckor sedan. Berra och hans fru Mait är grannar till min farbror och faster, och har för min faster varit som ett andra par föräldrar.
Berra blev 90 år gammal.

Min gammelmoster Annie, mammas moster. Annie som var näst yngst i den stora syskoskaran på 12 barn. Hon sörjs närmast av sina barn och barnbarn.
Annie somnade i i fredags den 5/12, 90 år gammal.

Min gammelmoster Sonia, som var den av mormors 11 syskon som stod oss och min mor närmast. Sonia var världens snällaste lilla tant, och har för min mamma varit som en extra mor, då min mormor dog när mamma var endast 21 år gammal. Sonia var den sista i den stora syskonskaran som dog. Hon sörjs närmast av min mor med familj och min morbror med familj.
Jag är glad för de stunder jag fick med Sonia, och kommer minnas henne länge, men ljusa minnen.
Sonia somnade in igår, den 7/12, 93 år gammal.

Min moster pappa och mina kusiners morfar, Holger, orkade inte längre efter sin svåra stroke. Mina tankar finns hos min moster som mist sin pappa, mina kusiner som mist sin morfar samt de övriga i hans stora familj, hans fem andra döttrar och alla barnbarn och barnbarnsbarn.
Holger somnade in idag, den 8/12, 88 år gammal.

1 kommentar:

  1. Jätte jobbigt när det händer men de hade fått MÄNGA lyckliga år åtmindstonde... Hoppas jag också blir sådär gammal

    SvaraRadera