tisdag 9 december 2008

Mitt i natten....

jaha, här sitter jag igen mitt i natten. Kan inte sova. Börjar bli en vana. maken har lagt sig sedan ganska länge och vovven snusar vid mina fötter. Nåväl, förhoppningsvis blir det till att få sova ganska snart i alla fall. Kanske ett försök när jag bloggat klart?

Nåväl, detta är min "att göra lista" inför morgondagen (Eller senare idag blir det ju.

* Vakna ca 7 (hjälp, om SEX TIMMAR). Duscha, upp och bli någorlunda pigg. packa in hund och maken i bilen.
* Köra maken till jobbet så han är där vid 07.40.
* Stanna någonstans och köpa frukost.
* Åka hem till mor, bjuda på frukost och mysa lite.
* Packa in hund och mor i bil, avfärd till Nacka ca 9.30.
* Lämnar hund i Nacka för trimning. Säga till Mia (vovvefrisören) att husse prästen hämtar, hon får ringa honom när hon börjar bli klar (ca 15.00 skulle jag gissa).
* Kanske ta en snabbfika med mamma någonstans, om det hinns med.
* Lämna mor hemma hos sig, åka till jobbet.
* Vara på jobbet. planera ledareläger, göra utskick om detta, planera meny för nobelfesten för barnen. Åka och inhandla mys till barngruppens avslutning.Lussebullar och julmust/glögg kanske. Tycker man om glögg när man är 10?
Måste även förbi huvudkontor och hämta Martin Olsson kort så vi kan handla på onsdagen.
* Ha barngruppens avslutning. Mys med julfika. Kanske prata lite om Lucia och som avslutning julevangeliet?
* Åka hem ca 17.30.
* Hemma till slut. Detta skall göras när jag kommer hem:
dammsugas, diverse undanplockning, köra några tvättmaskiner samt evetuellt baka. Hur sjutton klarar sig folk som är ensamstående/singlar? Jag är glad för min underbara make, och att vi delar på allt här hemma.

Nåväl, dagen ser ut att gå undan i en rasande fart. och så här ser alla dagar ut tills på lördag. och på lördag ska vi på julmarknad på Skansen. Och på söndag blir det fika med massa folk hemma, som skall hinna förberedas, och sedan julkonsert. När har någon tänkt att jag/vi skall hinna handla julklappar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar