torsdag 1 januari 2009

Äntligen 2009!

Så blev det äntligen dags att lämna 2008 och kliva in i något nytt. Jag har förhoppningar på det här året, och vill verkligen inget annat än att de ska bli sanna. Men vi får se.
Funderade under gårdagen på att ändå skriva en kort sammanfattning av året. Och har bestämt att det blir så, trots allt. som en form av avslut också.

Mitt 2008:

Januari: Vi tar ett viktigt beslut, och påbörjar en ny resa i livet.
Februari: Vi köper lägenhet! Jag får dock skriva på kontraktet själv, maken är inlagd på sös för blodbrist. HB värde på 65. Stor del av februari går sedan åt till att fixa med banken, skaffa mäklare och annat runt lägenhetsaffärer.
Mars: Åker på läger med jobbet och efter läger på kryssning med maken, vardagslyx. Våran lägenhet blir såld innan visning, får 200 000 mer än utgångspris, supernöjda! Åker till landet på skärtorsdagen och firar påsk där.
April: Påbörjar projektarbete på min VFU-plats. Åker till Småland för att maken skall döpa sitt kusinbarn.
Maj: Jag fyller år! Dagen firas på Skansen med kompisar och deras barn, en helmysig dag i fint vårväder. Firas av familjen senare.
Vi börjar flytta, och även renovera en del i nya lägenheten. Från den 15 maj är vi boendes på nya adressen. Nelly fyller 2 år den 24/5.
Juni: Min farmor dör den 3/6, 89 år gammal.
Maken får ett svårt epilepsianfall på jobbet, 5/6. Det blir ambulans till karolinska, där man misstänker stroke. Springer genom kulvertar i sjukhuset till magnetröntgen, som dock ger positivt besked. Vi tillbringar nästan en vecka hos mamma och pappa, de är på landet, maken är trött och skall inte behöva gå i trappor. Åker sedan till landet och vilar upp oss där i en vecka. Firar en lugn bröllopsdag med middag i Söderköping. Firar midsommar vid Tyresö Slott tillsammans med makens far, bror m flickvän samt kusin & flickvän.
Juli: Farmor begravs i Solna Kyrka den 2/7.
Får i början av juli världens bästa besked. Åker till Örebro för att hälsa på makens mormor samt min släkt och har en bra helg där.
Åker sedan till landet för två veckor semester. Semestern fortsätter på västkusten där vi är med om en allvarlig bilolycka. Vi klarar oss dock ok, brorsans tjej bryter armen. Bilen får skrotas.
Augusti: Vi fortsätter med semester på landet i ungefär två veckor. Hinner komma hem och ställs in för det värsta beskedet i mitt liv. Allt rasar samman, och livet blir tungt och vi lever i en bubbla, som ännu inte försvunnit helt.
September: Börjar jobba och skolan drar igång, vilket gör att dagarna faktiskt går framåt, även om det är väldigt tungt. Börjar fixa i ordning lokalen på jobbet.
Månaden avslutas med besök på Skansens höstmarknad, samt diverse födelsedagar.
Oktober: Börjar med att maken åker fem dagar till Tyskland med jobbet. Jag har tjejmiddag hemma, vilket blir lyckat. Går på chokladfestivalen och firar stor gudtjänst i huvudkyrkan i församlingen. Avslutas med att maken firas med buffé hemma hos oss med våra familjer.
November: Åker på läger med jobbet och har riktigt roligt. Kan slappna av och skratta för första gången på länge. Blir dock sjuk på vägen hem. Lite födelsedagar klaras av under månaden, och jag är på ljusparty hos Sanna.
December: Full fart på jobbet. Vi har nobelmiddag för de små, avslutning för de stora. Åker på läger till Uppsala med våra faddrar och ledare och har en fantastisk helg.
Vi tar ett väldigt viktigt beslut, gör ett nyårslöfte inför 2009.
Firar julafton hos mor och far, juldagen med svärfar och svåger/svägerska. Äter traditionsenlig kalkon den 26:e, 8 st blev vi. Firar nyår med bror och hans tjej. Hunden är med ute och kollar, och reagerar inte ens på smällarna.

1 kommentar:

  1. Vilket år vi haft va? Inte konstigt att man vill lämna det bakom sig.. Tänkte först inte skriva något själv på bloggen mest med tanken "Vem vill läsa om mitt tragiska år" Men sen när jag läste din tänkte jag.. Det här var sjukt intressant..

    Kram på dig och hoppas vi går in i 2009 du och jag med förhoppningen att få skratta mkt...

    SvaraRadera