tisdag 27 januari 2009

Väldigt hemlig människa...

Idag när jag var på väg hem från skolan så kliver en människa på tunnelbanan och sätter sig mitt emot mig. Och hon pratar i sin mobil, vilket typ hälften av alla som åker tunnelbana göra, eller det känns så i alla fall vissa dagar.
Men oj, va hon skulle vara hemlig då! Varje gång hon skulle säga något i telefonen tog hon upp handen till munnen och höll för så att ingen skulle höra. Måste jag påpeka att detta såg grymt roligt ut? Som om hon lekte hemlig agent eller något. Dessutom så hade jag ju ingen aning om vem hon var så inte hade jag fattat mycket av hennes hemligheter även om jag hade hört dem. Mitt förslag till denna kvinna med det uppenbarligen jätte hemliga samtalet:

1) Vänta med samtalet till du kommer hem/till jobbet/vart du nu ska så att du kan prata ostört.
2) Om det är så pass jätte viktigt och jätte hemligt att det absolut inte kan vänta så se åtminstone till att ta samtalet på ett lite mer privatställe än mitt inne i en tunnelbanevagn.

men jag måste åtminstone säga att hon fick mig att le, och inombords skrattade jag en hel del!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar