tisdag 6 januari 2009

Duktiga vi!

Nyss hemkommen från en riktig långpromenad med maken och vovven. Ungefär 1 timme och 15 min var vi ute. Duktiga som bara den, fast det blåste ganska kallt och snöade en del. Men vi knallade på, och Nelly var överlycklig. Vi passade på att gå ner till sjön som inte ligger alltför långt bort och gå på isen, från ena sidan av sjön till den andra. Roligt och mysigt, det började skymma och vi hade sällskap av en del skridskoåkare så fortfarande var ute.

Nu är det snart dags för att ta upp pluggböckerna igen. Efter tre veckors jullov känns det inte så jätte lockande direkt, men det måste ju göras. Ska dessutom sätta mig och planera in hur min termin kommer att se ut nu. Dock så har min almanacka inte dykt upp ännu. Har en misstanke om att den ligger på jobbet, och får kolla när jag kommer dit på torsdag.

Vi skall även fira lite grann att det idag är trettondag jul, den dag då Josef, Maria och Jesus fick besök av de vise männen i stallet. Det blir fläskfilé med lite mums till och kanske en äppelkaka. Bara kolla om jag har nån vaniljsås hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar