tisdag 29 mars 2011

Seriös forskning pågår

Ryggen värker av allt letande i arkivet. Men det går framåt. Snart, kanske till och med imorgon, har jag allt material som jag behöver. Då återstår bara själva analysen. Det känns bra, det har lossnat sista dagarna som jag suttit nergrävd där. Det är en liten märklig känsla att sitta där och bläddra i dokument som är nästan 200 år gamla. Som handlar om människors liv, deras öden, deras kontakter och deras familjer. Men spännande. Ibland kunde jag dock önska att tiden skulle finnas till att verkligen läsa en akt ordentligt, från början till slut. Det hinns inte med nu.

Det enda jobbiga är att jag knappt hinner träffa min lilla tjej på dagarna. Men imorgon tar jag mig i alla fall tid att följa med på hennes 18 månaders kontroll på BVC. Ska bli spännande att se hur stor lilltjejen har blivit.

1 kommentar:

  1. Ja men det är trevligt. :)
    Oh hur känns det att börja jobba?
    Både och? Roligt men kommer sakna Malva?

    SvaraRadera