tisdag 15 mars 2011

Påtaglig tystnad

Någonting lite märkligt hände här idag. Vi har haft strömavbrott till och från halva dan. Strömmen försvann, var borta 15 min, kom tillbaka och försvann efter 20 min igen. Sådär höll det på, flera gånger.
Men det allra konstigaste var just tystnaden som uppstod. När det hände andra gången så satt jag i köket och det blev så tyst. Ingen två som lät, ingen musik, luftvärmepumpen stannade, fläkten tystnade och allt blev så stilla. Jag hörde mina egna andetag. Så märklig känsla ändå. För hur ofta är det så? Allt som oftast störs vi av ljud från omgivningarna, allt från trafik till musiken i affären. Men nu var det så tyst. Och plötsligt kändes det som att tiden stod still ett ögonblick. Märklig känsla. Avslappnad. Men, en mycket bra känsla. Egentligen borde vi alla tillåta oss att uppleva tystnaden lite tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar