söndag 27 mars 2011

Har hittat min pryl!

Jag har aldrig varit nån direkt prylgalning. Har inte direkt intresserat mig nämnvärt för datorer, tv-apparater eller de senaste mobiltelefonerna. Visst kan jag tycka att det är häftigt med alla nya funktioner och annat, men jag tycker i regel inte att det är värt att lägga de pengarna som det kostar. Och när andra pratar om “appar” och sånt där så är jag mest frågande. För mig räcker det att telefonen går att ringa med, att bilen rullar och att TV:n går att se på.
Kanske kan det vara så att jag helt enkelt inte hittat min pryl. Tills nu. Vi har sista tiden insett att vi behöver köpa en ny spis. Den som stod i huset när vi flyttade in är gammal, fungerar visserligen, men börjar ha gjort sitt. Dessutom är den på inga sätt barnsäker, vilket behövs när man har en tjej på 1.5 år hemma. Och som de som känner mig vet så är matlagning och framför allt bakning min stora passion. Så en bra spis behövs.
Vi har tittat runt lite, kollat lite på blocket osv, men det har inte gett något. Så igår bestämde vi att vi skulle åka och köpa en ny spis. Vi hade vissa krav. Den skulle ha varmluft samt barnspärr på både lucka och knappar. Ugnsluckan skulle inte bli varm (vilket vi har problem med den nuvarande) och för att den skulle passa in i vårt kök behövde den vara vit och 60 cm bred.

När jag presenterat våra krav för säljaren, som var riktigt duktig, fanns det egentligen två spisar att välja på. Och både Micke och jag fastnade direkt för den ena. Den hade allt vi ville ha och mer därtill. Fantastiska funktioner som automatisk rengöring och inbyggd stektermometer. Och jag blev kär. Den är helt perfekt. Den kommer att underlätta vardagen och jag längtar så tills de tre veckor som leveranstiden är ska ha gått. Och snygg är den också. Åh, min fantastiska pryl. Min spis. Och den är värd varenda extra krona som vi har lagt ner på den.

1 kommentar:

  1. Vad kul! Hoppas den kommer tidigare än sagt!! Kram

    SvaraRadera