tisdag 15 mars 2011

Inser att det gått alldeles för lång tid sedan jag bloggade. Inte för att jag inte har saker att säga, men tiden räcker just nu inte riktigt till. Malva har haft några nätter där hon sovit ganska dåligt, och även om det oftast är Micke som går upp så är man ju inte så pigg själv heller. Så vid 7-8 på kvällarna är man helt slut, och gör ingenting annat än det allra nödvändigaste.

Och på tal om det nödvändigaste, fokus ligger just nu på skolan. Det är tidigare forskning, syfte och frågeställningar som ska kluras på till tusen. Imorgon ska inledningsdelen av min uppsats in. I alla fall en preliminär inledningsdel. Så just nu lever jag kring detta. Har haft lite svårt att hitta fokus, Malva har som sagt inte sovit och ovanpå detta blev det ytterligare besök på vårdcentralen igår där det konstaterades svinkoppor. På örat av alla ställen. Lilltjejen är dock pigg och glad som vanligt och duktig som låter oss smörja med salva och sätta en stor plåsterlapp över örat så hon inte ska pilla på det. Men, nästan halva dan igår gick åt till vårdcentralen, hämta medicin på apoteket och till slut komma hem och få äta frukost vid 11-tiden.
Sen skulle jag till optikern vid tre tiden så hann knappt hem innan det var dags att ge sig av igen. Och när jag kom från optikern åkte vi och storhandlade, hela familjen, vilket var behövligt. Så full fart hela dan.
Jag gillar inte dagar som det helt enkelt blir för mycket i. Jag tycker att det är jobbigt att flänga och fara åt olika håll hela tiden. Jag föredrar att oftast göra en sak på antingen förmiddag eller eftermiddag och därefter så komma hem, landa och bara andas. Har svårt att förstå de som orkar träffa en vän på förmiddagen, flänga iväg på lunch med en annan för att sedan käka middag med en tredje. Roligt för de, men det funkar inte här. Det tar liksom all kraft ur mig. Och jag känner inte att jag kan fokusera om jag vet att jag hela tiden ska vidare på något annat.

Just nu känner jag bara för att ta mig ut. Hitta en bänk nånstans i solen och sitta där med ögonen stängda, bara andas in den här underbara vårluften som vi tills sist verkar ha fått. Äntligen. Men det blir inte så. Istället sitter jag här, inne, bakom stängda dörrar. Jag och datorn. Vi och min inledningsdel. Och ser ut på solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar