lördag 19 mars 2011

Veckan som gick

Full fart framåt hela veckan. Det har varit fullspäckat från början till slut. Snabbresumé som följer nedan:

Onsdag: Skola mest hela dan. Eller rättare sagt, inlämningsdel skulle in på uppsatsen. Så det blev till att skriva och fixa. Iväg med barnet till mormor och skrev för glatta livet. När det var klart och inlämnat slappade Micke och jag ett tag innan vi tog en skön promenad hela familjen med mormor och morfar.

PROMMIS

Torsdag: Vi lämnade Malva hos mormor och morfar innan jag skjutsade Micke till jobbet. Sedan åkte jag till stan och Familjelivs kontor, där jag var med i ett samtal om hemsidan. Jätte trevligt och fick med mig lite fina saker hem också.

Fredag: Heldan i skolan. 9-15. Långt, för långt, det hade räckt med knappt halva tiden, men vi kämpade på i alla fall. Gillar i alla fall min basgrupp, bra människor.
Sedan blev det hem, Micke hade hämtat Malva och vi fixade lite hemma innan det bar av till Sandra & Kristoffer på jätte trevlig middag. Även Sanna och hennes Jonas kom dit. Supertrevligt och blev ganska sent innan vi var hemma,

Lördag: Skjutsade Micke till jobbet och sen tog jag och Malva en promenad med mormor och morfar. Jätte skönt väder idag och man kände sig så glad av att äntligen få gå i ordentlig vårsol och höra snön smälta. Underbart. När Micke sen kom hem har vi mest tagit det lugnt, jag var trött och tog en lur på soffan medans Malva lekte med världens bästa pappa. Nu under kvällen har vi ätit god middag efter att Malva somnat, ibland är det skönt att bara vara två vuxna som äter också. Sedan blev det en Ben & Jerrys och snart blir det nog sängen.

Veckans bästa: Våra underbara promenader i solen. Trevlig dag hos familjeliv. Att jag hann klart med inlämningsdelen och att den blev riktigt bra. Att vi har världens bästa mormor och morfar som ställer upp och tar hand om Malva så jag kan plugga.

Veckans sämsta: Snön som kom tillbaka. Vad skulle det vara bra för?
Att bilen har börjat låta illa och antagligen behöver reparation som kostar några tusenlappar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar