söndag 17 oktober 2010

Vart vägen bär...

... alla har vi olika mål här i livet. Häromdan pratade jag med en vän och vi insåg hur olika livet kan se ut för människor.
Jag har vänner/bekanta/gamla klasskamrater som man för några år sen hade massor gemensamt med men som idag lever helt olika liv jämfört med en själv. Många som är ute och festar, reser jorden runt, prövar olika jobb, en del bor kvar hemma, andra flyttar till stan och spenderar kvällar ute i nattvimlet.

Och själv sitter man hemma. Det mest spännande som händer är väl att det nån gång ibland är någon ok film på tv, eller att man äter en extra god middag. Men för min del känns det helt ok. Inte bara ok, utan riktigt bra. Jag är precis där jag vill vara, i min lilla bullerby i förorten. Det skulle säkert inte passa alla men mig passar det utmärkt. Precis som att det inte skulle passa mig att springa på krogen varje kväll, men kanske är det rätt val för någon annan. Jag är inte avundsjuk, och de är säkert inte avundsjuka på mig. Olika val passar olika människor. Men jag skulle aldrig byta bort det liv jag lever för några krogrundor. Den kärleken jag får från min familj, min man och min dotter är mer värt än något annat.
Och att resa kan man ju göra när barnen blir stora om inte annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar