måndag 25 oktober 2010

Duktig tjej!

Idag har varit en bra dag. Först var Malva och jag och fikade med några mammor och barn i centrum, trevligt som alltid. Sen gick vi en snabb sväng i centrum, var på jakt efter mockasiner att ha på öppna förskolan, men hittade inga i Malvas storlek. Antingen bara pyttesmå eller jättestora kvar. Nåväl, får väl titta på fler ställen.
Sen åkte jag hem, lämnade Malva hos pappa och åkte till biblioteket. Där har jag sen spenderat min dag, pluggandes inför en tenta på lördag. Jag satt där och läste mellan halv 2 och strax efter kl 7, med ett kort avbrott för en snabb middag i centrum och för att parkera om bilen.

Kom hem, då hade Malva redan somnat. Det kändes konstigt att vara ifrån henne nästan hela dan och sen när jag kommer hem så sover hon. Det var visserligen ganska skönt att kunna sitta i lugn och ro och plugga, men jag saknade henne massor, och kom på mig själv med att sitta och undra vad hon gjorde, vad hon hade ätit, vad de hade lekt, hur hon hade sovit osv. Men antar att det kanske är bra att vänja sig. Så här kommer ju livet att bli till våren när jag börjar plugga igen.

Sen hann jag bara träffa Micke nån timme innan han åkte iväg och spelade bandy. Snart dags att sova, får se om han hinner hem innan jag somnar. Imorgon blir det öppna förskolan på morgonen, sen lämnar jag Malva hos mormor och morfar för att åka och plugga igen. Men jag känner mig faktiskt rätt motiverad, så jag hoppas det går bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar