torsdag 7 oktober 2010

Long time no see...

...heter det så?

Alldeles för länge sen något hände i den här bloggen. Jag funderar, kommer på ideér och tankar, vill dela med mig men sedan fastnar det. Delvis beror det väl på att Malva haft en lite jobbig period där hon vaknat på nätterna. Då blir man tröttare på dagar och kvällar också, orken finns inte riktigt. Men nu verkar det ha vänt, och idag chockade hon oss både genom att sova till 8.30. Har inte hänt på hur länge som helst. Jag vaknade tom före henne och kände mig utvilad. Underbart.

Idag har vi inga direkt planer. Malva skulle få sin 1års-spruta, men pga förkylning så har vi skjutit upp det ett par veckor. Funderar på om vi ska ta en fika på ett café jag är lite nyfiken på. Känns som en sån dag idag. Himlen är grå, hänger regn i luften och man vill egentligen inte ta sig ut. Men en liten fika kanske. Det skulle nog kännas bra.

Till helgen ska vi tillsammans med våra andra mamma- och pappavänner och de små gå på Underbara Barn mässan i Älvsjö. Spännande och roligt, hoppas vi får roligt, men det tror jag nog. Glad och tacksam över våra nya fina vänner. Har redan bjudit in och börjat planera över adventsfika hemma hos oss. Som jag längtar efter julen och advent.

Nu ropar min familj från nedervåningen att de dukat fram frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar